27 Aralık 2013 Cuma

0
Köpek Gezdiriken Sahiplerinin En Çok Karşılaştığı Sıkıntılar



Köpek besleyen insanlar, düzenli aralıklarla köpeklerini yürüyüşe çıkartırlar. artık yerleşik düzenin büyük çoğunluğu şehirlerde olduğu için de sahipli köpekler cadde ve sokaklarda gezdirilir. bu gezintiler sırasında ise bir çok aptalca soru ve sorun ile karşılaşırsınız.
rottweiler ile gezerken yaşanabilecek sıkıntılardır

-yürüdüğünüz kaldırımda yürüdüğünüz şerit boşaltılır (karşı kaldırıma geçen gördüm)
-başka köpek sahipleri daha 100 metre öteden köpeklerini korumaya alır
-çocuklu kişilerin çocuklarına 'dur,gitme,yanıma gel,kaç' tarzında bağırmaları
-yanınızdan geçen insanların 'canavar bu,karabaş,bu adamı yer' söylemleri
-belli yerlerde tasmasız dolaştırdığınız da koşar adımlarla panik halinde kaçarlar
-çok az bir sayı hariç genelde bütün insanların köpeğinize tereddütle yaklaşmaları ve ya hiç yaklaşmamaları
-ve nedenini anlayamadığım bir şekilde size de cani gözüyle bakmaları
-"ay çok da büyük o, bir şey olsa zapt edebilecek misiniz, doberman mı pitbull mu hangisi bu allahın cezası" (rotweillerdan bahsediyor, tamam iri köpek ama birincisi bir köpek sahibinin elindeki tasmadan onu hiç sallamadan kurtulacak kadar itaatsiz ve iyi yetiştirilmemiş olacak, artı o kadar gözü dönmüş olacak hayvanı naparak sinirlendirmeyi umuyorsa artık,ve 190a 90lık bir adam onu tutamayacak)
-saatlerce parkta dolaştıktan sonra, köpeğin bölgedeki en hoyrat esnafın kapısının önüne dışkılaması.

- ısırır mı
ısırmaz direkt yutar şeklinde karşılık verilebilir.

-sözde hayvan dostu insanlardan çok rahatsız oluyorum. mesela çıkıyorum biraz gezdireyim diye yola çekiyorum götürüyorum. gelmezse "yürü hadi manzaraya daldın" diyorum olmadı . kafasını iki elimle sallıyorum. bu sayede belki dostluğumuz pekişiyor. 

bunu gören sözde çevreci ya da hayvansever zihniyet atlıyor hemen. "sen nasıl insansın ya, hayvanı ne yapıyorsun senin gibileri ipte sallandırmak lazım, yazık ya hayvanın yüzüne bak ne kadar acı çekmiş." tarzı cümleler. sen benim köpeğimle arama niye giriyorsun, sen benim köpeğimle aramdaki diyalogu biliyor musun, onunla bazen bir ekmeği paylaştığımı, ona çayımdan biraz döktüğümü, hasta olduğunda gecenin bir yarısı tıpkı bir insan hastaymış gibi veteriner aradığımı biliyor musun? bilmiyorsun. o zaman karışmayacaksın işte. 

hayır köpeğe yaklaşıyor köpek buna öyle bakıyor ki bir kaşık suda boğacak gibi, hani zincirini bıraksam saldıracak tarzda havlıyor bu zihniyet o havlamadan "canım ya bana da nasıl ısındı hemen sevimli sevimli havlıyor" diyor. birgün salacağım üstüne görecek gününü.

-yabancı köpekler. özellikle de kızgınlık döneminde karşı cins köpekler, sizin gözünüz gibi baktığınız yavrunuzun üstüne çıkmaya çalışabiliyor. neyse ki bizim kız erkek köpekleri kovalıyor. şimdilik öyle bir sorunumuz yok.

-gözükara hayvanseverler yüzünden zor duruma düşersiniz. "ısırır mı?" derler, "ısırmaz ama üstünüze atlayabilir. bundan tedirgin oluyorsanız yaklaşmayın" diye uyarırsınız, "ay ısırmıyorsa bişi olmaz o zaman" diye gelirler, hayvan da "oleey sevicek şimdi beni" diye tribe girip üstüne atlayınca da, "bi köpeğe sahip çıkamıyorsun! gezdirme o zaman bu saldırgan hayvanı!" diye papara yersiniz. 

-birlikte dışarı çıktığınızda, iki dakika oturup dinlenemezsiniz. bir yere gidip bir bardak çay içemezsiniz. asla rahat durmaz. otursanız da, gelen geçenler sanki ilk kez köpek görüyormuşçasına tepki verirler, rahat bırakmazlar. zehir olur çayınız sigaranız. 
bu ve bunun gibi sıkıntılar. örnekleri çoğaltmak mümkün.

Murat Sezer

0 yorum:

Rottweiler Turkiye