28 Kasım 2013 Perşembe

0
ANA KAN HATLARI VE YAVRU SEÇİMİ !!

ANA KAN HATLARI VE YAVRU SEÇİMİ 


Başlamadan belirtmek isterim,
bu derlediğim konu, rottweiler ırkı hakkinda derinlemesine ilgi duymayanlara fazlaca detaylı gelebilir.

Zaten fazlasıyla irdelemis olduğum bazı efsanevi köpekleri, 
babadan oğula temize çekip ana kan hatlarını özet şeklinde sunmak istedim.

Alınacak yavrunun sahip olması muhtemel fiziki ve mental özelliklerini 
ancak gelmiş olduğu kan hattina bakarak tahmin edebiliriz.
Yavruda olmasini istemedigimiz özellikler olabilir 
yavru arama sürecinde takıntı haline dönüşen bazi noktalar olabilir,
Sarkık dudak, pembe ağız, uzun tüy vs. gibi özelliklerden kesinlikle yavruda olmasını istemediklerimiz olabilir,
bunlardan kaçmak için bu kusurları veren hatlardan kaçmak bir ihtimal şansımızı arttıracaktır.

Aynı şekilde iş yapma güdüsünü oldukça yüksek tutulabilmiş ve 
babadan oğula bu anlamda başarılı bir aktarım sağlayarak günümüze kadar ulaşmış hatlar, 
köpegi ile eğitim anlamında ilerleme önceliği olanlar için,
diğerlerinden bir adım önde düşünülmelidir.

Hatları tanıyan ve beğenisi oluşmuş bir rottweiler meraklısı için,
Yavru arayışı aşağı yukarı hep aynı yörüngede devam eder.
Hattın artıları eksileri bilinir ve yavru alinacak eşleşme seçilir.

Dahada basite indirgersek.

Misal ben, 

Balou'ya hayranim, 
Jumbo'nun genetik olarak en basarili yavru atan Balou yavrusu oldugunu düşünüyorum,
günümüzde Balou-Jumbo bayragini Lennox'un devralabileceğini hissediyorum, 
ve Lennox yavrusu alıyorum
ama
Akino benim için bir adım önde olsaydı,
Günümüzde Mambo-Akino-Henry hattini devraldığını düşündüğüm Ismar'dan yavru alırdım.
Yada gösterişli kafa yapısı olan yavru isteseydim Rick-Mambo hattına yönelirdim

Vs vs vs.

Süreç kabaca bundan ibaret.
Son olarak sunu ekleyelim, 
yapilan seçimler size beklentinizi karşılayacak yavruyu asla garanti etmez,
Sadece sizi o yavruya yaklastirir,
her yavru, hattinin birer temsilcisi olsada, irk standardi anlaminda basarili olmayabilir,
size beklentinizi karsilayacak yavruyu getiren büyük ölçüde şansınızdır.

RICK HATTI
1973 Ives Eulenspiegel
1976 Dingo vom Schwaiger Wappen 
1983 Santo vom Schwaiger Wappen 
1986 Benno von der Schwarzen Heide 
1989 Doc von der Teufelsbrücke 
1993 Rick von Burgthann

BALOU HATTI


AKINO HATTI

FILOU HATTI

GRINGO HATTI

YORK HATTI

VICO HATTI

GIL HATTI

ATOS HATTI

MAX HATTI


Armağan Şimşek 

0 yorum:

Rottweiler Turkiye